روشهای مؤثر در یادگیری واژگان زبان انگلیسی - قسمت اول
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

هنگام یادگیری یک زبان جدید ماننید زبان انگلیسی ، آموختن معانی واژگان و به خاطرسپردن آن ها، از مهم ترین دغدغه های زبان آموزان می باشد. روش های متعددی برای به خاطر سپردن واژگان جدید زبان انگلیسی و کاربردهایشان وجود دارد که هر زبان آموز، با انتخاب روش های متناسب با ویژگی های فردی خود، راحت تر و با سرعت بالاتری واژگان زبان انگلیسی جدید را فرا می گیرد. در این مقاله از مجله دیاکو و دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی ، با ما همراه باشید تا با بهترین روش ها برای به خاطرسپردن سریع و موثر واژگان آشنا شوید.

واژه‌های مهم زبان انگلیس را یادداشت کنید

یکی از بهترین راه های به خاطر سپردن هرچیزی، یادداشت کردن آن است. همواره دفترچه ای با خود داشته باشید و واژه هایی که با آنها مواجه میشوید را بنویسید. از طرفی، نوشتن واژگان زبان انگلیسی به ثبت آنها در حافظه کمک می کند و از سوی دیگر شما برای خودتان یک دیکشنری جیبی شخصی خواهید داشت هر واژه را چندین بار بنویسید و با آن جمله بسازید هر واژه زبان انگلیسی را روزانه هفت بار بنویسید و با معنای آن چند جمله بسازید. میتوانید بین پنج تا ده واژه را انتخاب کنید و در دوره های منظم روزانه، آنها را بیاموزید.

کتاب ها و متون زبان انگلیسی مورد علاقه خود را مطالعه کنید 

وقتی مطالعه عادت همیشگی شما باشد، همواره با واژه های جدیدی روبه رو خواهید شد. زیر واژگان جدید خط بکشید، به زمینه آنها در جمله رجوع کرده و سعی کنید معنای آنها را دریابید. با این روش هم معنا، و هم کاربرد واژهها را به خاطر میسپارید. واژه‌های زبان انگلیسی را در میان جملات و بافت متن یاد بگیرید ما همواره برای درک مفهوم واژگان زبان انگلیسی جدید، از بافت معنایی آنها در جمله استفاده می کنیم. این موضوع به فهم کاربرد درست واژه ها کمک می کند و باعث به خاطر سپردن همیشگی آنها می شود. هنگام استفاده از این روش به روابط باهم آیی (collocations) واژه ها و همچنین فعل های گروهی (phrasal verbs) توجه کنید. از mnemonics استفاده کنید. مردم اغلب از روش mnemonics آگاهی ندارند. این واژه به معنای تقویت حافظه و یادگیری به روش تصویرسازی و تداعی است. نمانیک عبارت است از همراه کردن یک داستان یا تصویر با واژه زبان انگلیسی مربوطه به نحوی که راحتتر و سریعتر بتوانیم آن واژه را به خاطر بیاوریم. در این روش از سه اهرم ارتباط، تصویر و ریتم استفاده می‌شود. مثلاً برای یادگیری واژه های شتر دوکوهان و شتر تک کوهان، باید به ترتیب واژگان Bactrian و Dromedary را به خاطر بسپاریم. به حروف اول این دو واژه انگلیسی توجه کنید: شتر دوکوهان با حرف B شروع می‌شود و شتر تک کوهان با حرف D . همانطور که می‌بینید، B دو کوهان دارد و D یک کوهان! به همین سادگی! روش های متفاوتی برای اجرای این تکنیک وجود دارد. در اینجا ۴ مورد از آنها را به اختصار آورده ایم. تکنیک ریشه یابی:در این تکنیک کلمات از یک ریشه هستند. مثلا: run (دویدن)، runner (دونده) - water (آب)، watery (آبکی). تکنیک هم آوایی:در این تکنیک از شباهت‌های آوایی بین لغت و معنی استفاده می‌کنیم که این شباهت می‌تواند یا در حروف باشد یا در ریتم. مثال هم‌آوایی در حروف مشترک: kettle (کتری)، sugar (شکر) - مثال هم‌آوایی در ریتم: soar (اوج)، quote (نقلقول). قطعه قطعه سازی:ابتدا واژه انگلیسی را به چند قطعه تقسیم می‌کنیم، سپس بهترین قطعه را انتخاب می‌کنیم (هر قطعه که تصویر بهتری به ما می‌دهد) و درنهایت تصویر آن قطعه را به تصویر معنی پیوند می‌دهیم. مثال: pand + ex → expand (گسترش دادن). تصور کنید دارید پندهای بزرگان را گسترش می‌دهید و می‌خواهید که او نیز آن پند را گسترش دهد.شبیه سازی:ابتدا کلمه را پشت سرهم تکرار می‌کنیم، سپس دقت می‌کنیم که یاد چه کلمه‌ای در زبان مادری‌مان می‌افتیم. مثلا: shriek (جیغ زدن). مجسم کنید که شریک شما سر همهی مشتری‌ها جیغ می‌زند.

با انواع بازی های واژگانی آنلاین زبان انگلیسی ، تک نفره، جدول های کاغذی و کامپیوتری لذت یادگیری را تجربه کنید !

بازی های مبتنی بر واژگان زبان انگلیسی ، همچون Scrabble، Crossword puzzles برای تقویت دامنه ی واژگانی مناسب هستند. امروزه بسیاری از این بازی ها تک نفره هستند و به شخص دیگری برای بازی نیاز ندارید. همچنین حل کردن جدول های موجود در روزنامه ها و مجلات را به عنوان تمرین روزانه در نظر داشته باشید. از ابزارها و امکاناتی که امروزه تکنولوژی برای ما فراهم کرده است استفاده کنید. برای مثال بازی های واژگانی آنلاین یک نمونه از این امکانات است که یادگیری را نه تنها سرگرم کننده، بلکه بسیار ساده تر نموده است. چنین بازی ها و سرگرمی هایی، یادگیری کودکان از سنین پایین را نیز امکان پذیر می کند. شما میتوانید از vocabulary word lists برای آگاهی از واژگان جدید استفاده کنید. امروزه کتاب های بسیاری برای آشنایی با واژگان پرکاربرد در آزمونهای رقابتی، در بازار موجود است. همچنین سایت های آنلاین بسیاری این امکان را در اختیار شما قرار میدهد.سعی کنید با خودتان انگلیسی صحبت کنید و فکر کنید یک روش مؤثر برای پیداکردن واژگانی که نیاز است یاد بگیرید فکر کردن یا صحبت کردن به زبان جدید است. در طول روز درباره موضوعات گوناگونی فکر یا صحبت کنید، مثلا چیزهایی که دوست دارید، اهداف شخصی و کارهایی که میخواهید انجام دهید. در چنین حالتی، با زمینه هایی که واژگان زبان انگلیسی شما ناقص است روبرو میشوید و میتوانید آنها را بیاموزید و به این ترتیب مجموعه واژگانی که در ذهنتان است به مرور بیشتر میشود. در هر زمینه آموزشی، تجربه عملی بهترین راه برای تعیین جایگاه فرد است. هنگام ارتباط گرفتن با افراد دیگر، در واقع مرحله اصلی یادگیری شخص آغاز خواهد شد. وقتی با دیگران ارتباط برقرار کنید به درک بهتری از زبان انگلیسی دست خواهید یافت و کاربردهای صحیح واژگان را خواهید آموخت. وقتی به واژه جدیدی برخوردید، برای آن تصویری در ذهن خود رسم کنید. تصویرسازی باعث میشود تا واژه زبان انگلیسی برای زمان طولانی تری در ذهن شما باقی بماند و به شما امکان میدهد تا واژه ها را به خاطر بیاورید و امکان مکالمه و برقراری ارتباط را داشته باشید. دقیقا همانند یک کلاس ابتدایی، که معلم از تصاویر برای آموزش الفبا استفاده میکند و دانش آموزان با به خاطر سپردن تصاویر، الفبا را می آموزند. تا اینجا ۱۰ روش مؤثر برای یادگیری واژگان را برای شما مخاطبان و زبان آموزان عزیز معرفی کردیم. برای آشنایی با ۱۰ روش دیگر، در قسمت دوم و در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir این مقاله در مجله آنلاین دیاکو با ما همراه باشید.





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی , آموزش زبان انگلیسی , آموزش زبان , زبان انگلیسی , دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: